Tom handlekurv

Oppdaterte retningslinjer

Forsiden Oppdaterte retningslinjer

1. Personlig informasjon

Vi deler ikke personlig informasjon som du gir oss med noen utenfor firmaet vårt, og vi ber deg bare om personlig informasjon i forbindelse med et kjøp. Informasjonen du gir oss blir bare benyttet i sammenheng med bestillingen.
Når du gir ut personlig informasjon, slik som adresse, telefonnummer, kredittkort, o.l. til en internettbutikk, bør du alltid sørge for at siden du er på er beskyttet via SSL (Secure Socket Layers; en standard for kryptering av informasjon) dette vises med et bilde av en lås i nedre kant av browseren.

2. Cookies

Vi benytter cookies for å lagre informasjon som du bruker mens du besøker sidene våre. Vi lagrer ikke personlig informasjon i cookies, og personlig informasjon er ikke tilgjengelig på sidene våre ved hjelp av cookies. Vi bruker ikke cookies for å føre statistikk om internettbruken din, og vi lar ikke andre benytte våre cookies til lignende.

3. Epost-adresser

Din epost-adresse blir benyttet til brukernavn for tilgang til kontoen din. Vi gjør vårt beste for at du ikke skal få uønsket epost. Når du setter opp en konto hos oss kan du velge å ikke bli inkludert i noen epost-lister (nyhetsbrev o.l.), og du kan slette deg selv fra disse listene når som helst. Ikke under noen omstendighet, uten din godkjenning, vil vi selge eller gi bort epost-adressen din til andre.

4. Informasjon som samles av andre

Vi lar ingen andre samle inn informasjon under ditt besøk på våre sider.

5. Informasjon som samles av oss

For å kunne yte bedre service lagrer vi informasjon om sidetreff og kontobruk. Vi deler ikke denne statistikken med andre.

6. Upassende informasjon, innhold for barn

Vi gjør vårt beste for å unngå at upassende informasjon blir vist på sidene våre. Vi respekterer andre mennesker og deres meninger, men forbeholder oss retten til å moderere meldinger i online forum o.l for at sidene våre skal være akseptable for alle. Ingen av sidene våre er rettet mot barn, og ingen av sidene er støtende for barn.

7. Hvordan ivaretar vi din sikkerhet online?

Vi benytter kryptert kommunikasjon for all overføring av sensitive data. Dette betyr at hele bestillingsprosessen, fra du legger inn email adressen din (enten som ny eller eksisterende kunde), til du mottar et ordrenummer, foregår slik at dersom noen "avlyttet" linjen ville det ta dem mange år å knekke koden. Krypteringen som brukes er den sterkeste som er anbefalt og generelt tilgjengelig idag (128-bit). Vær oppmerksom på at noen eldre browsers bare kan klare lav kryptering (40-bit). 40-bit er lettere å knekke enn 128-bit, men vi prater fortsatt om år for en hacker, og da koster det mer enn det smaker. For å sjekke om browseren bruker høy eller lav kryptering kan du flytte muspilen over låsen i statusfeltet nederst i browseren.
Når du går fra handlekurven til kassen vil du se en lås nede i statusfeltet på browseren din. Du kan klikke på denne låsen for å se informasjon om sertifikatet og hvem som har utstedt dette. Ingen av sidene i bestillingsprosessen er tilgjengelige uten at denne låsen synes i statusfeltet på browseren.

8. Person/kredittkortnummer

Vi lagrer ikke personnummer dersom det kreves oppgitt bruker vi det kun for kryptert sjekk mot kredittinformasjonsleverandør under bestilling for å stadfeste kredittnivå. Dersom du betaler med bank/kredittkort lagrer vi nummeret, men dette nummeret er kun tilgjengelig over kryptert kommunikasjon selv for administrasjonsformål.

9. Videresalg/formidling av informasjon

Informasjonen du gir oss når du bestiller er kun for oss. Vi sender aldri personlige data videre til tredjepart uten ditt samtykke, med mindre vi er pålagt å gjøre dette ifølge lov.

10. Våre retningslinjer

De gjeldende retningslinjer for sikkerhet, samt generelle salgs og leveringsvilkår, og kontaktinformasjon, er til enhver tid tilgjengelig gjennom lenker fra hovedsiden. Dersom du har spørsmål, vennligst bruk kontaktinformasjonen for å få tak i oss.

Hvilke personopplysninger vi samler inn og hvorfor vi samler de inn
ORDREBEHANDLING:
Vi bruker dine personlige opplysninger til å sende dine ordrer, informere deg om ordrestatus, korrekte adresser og gjennomføre identitetsbekreftelse og andre svindelsoppdagelsesaktiviteter. Dette innebærer bruk av bestemte personlige opplysninger og betalingsopplysninger.
-Oppfylle kontraktsforpliktelser
-Med din godkjennelse (hvor det er påkrevd)
-Juridiske forpliktelser
-Våre legitime interesser
-Forbedre og utvikle nye produkter og tjenester
-Bli mer effektiv
-Beskytte våre systemer, nettverk og personale
KONKURRANSER, MARKEDSFØRING OG ANDRE KAMPANJER:
Med din godkjennelse (hvor det er påkrevd), bruker vi dine personlige opplysninger til å gi deg informasjon om varer eller tjenester (f.eks. markedskommunikasjon eller kampanjer). Dette kan gjøres via e-post, annonser, sms, telefonsamtaler og posten i den grad gjeldende lovgivning tillater det. Enkelte av våre kampanjer arrangeres og drives av tredjeparters nettsteder og/eller sosiale nettverk. Denne bruken av dine personlige opplysninger er frivillig, noe som betyr at du kan nekte (eller trekke godkjennelsen din tilbake i enkelte land) behandling av dine personlige opplysninger for dette formålet.
-Med din godkjennelse (hvor det er påkrevd)
-Oppfylle kontraktsforpliktelser
-Våre legitime interesser
-Finne ut hvilke av produktene og tjenestene våre som du kan være interessert i og informere deg om dem
-Definere typen forbrukere i forhold til nye produkter eller tjenester
ANDRE GENERELLE FORMÅL:
(f.eks. interne undersøkelser eller markedsundersøkelser, analyser, sikkerhet). I samsvar med gjeldende lover bruker vi dine personlige opplysninger for andre generelle forretningsmessige formål, som å vedlikeholde din konto, gjennomføre interne undersøkelser og markedsundersøkelser samt måle effektiviteten av annonsekampanjer. Vi bruker også dine personlige opplysninger til administrasjon og drift av vår kommunikasjon, it- og sikkerhetssystem.
-Oppfylle kontraktsforpliktelser
-Med din godkjennelse (hvor det er påkrevd)
-Juridiske forpliktelser
-Våre legitime interesser
-Forbedre og utvikle nye produkter og tjenester
-Bli mer effektiv
-Beskytte våre systemer, nettverk og personale
-Samsvar med juridiske forpliktelser
 
 
Informasjonskapsler
Hvis du legger inn en kommentar på dette nettstedet, kan du be oss om å huske navn, e-post og nettsted. Denne informasjonen lagres i en informasjonskapsel og er der for å gjøre ting lettere for deg. Du trenger da ikke å gi inn denne informasjonen på nytt neste gang du legger inn en kommentar. Disse informasjonskapslene utløper etter ett-1-år.
Hvem vi deler dine opplysninger med
TJENESTELEVERANDØRER
Dette er eksterne selskaper som vi bruker til å hjelpe oss med å drive forretningene våre (f.eks. ordrebehandling, betalingstjenester, svindeloppdaging, identitetsbekreftelse, nettsidedrift, markedsundersøkelsesselskaper, supporttjenester, kampanjer, nettsideutvikling osv.). Tjenesteleverandører og deres utvalgte ansatte, har kun adgang til og bruker dine personlige opplysninger på våre vegne for de spesifikke oppgavene de har blitt bedt om å utføre, basert på våre instruksjoner, og er nødvendig for å holde dine personopplysninger konfidensielle og sikre. Hvor loven krever det, kan du få en liste over leverandørene som behandler dine personlige opplysninger .
KREDITTRAPPORTERINGSBYRÅER/INKASSOBYRÅER:
I den grad det er tillatt av gjeldene lov, er kredittrapporteringsbyråer og inkassobyråer eksterne selskaper som vi bruker for å få verifisert din kredittverdighet (spesielt for bestillinger som faktureres) eller for å inndrive utestående fakturaer.
JURIDISKE ÅRSAKER ELLER FUSJON/OPPKJØP:
Hvis vi kjøpes opp eller fusjonerer med andre selskaper, inkludert gjennom konkurs, vil vi dele dine personlige opplysninger med våre juridiske etterfølgere. Vi vil også gi dine personlige opplysninger til tredjeparter, (1) hvis loven krever det, (2) som svar på juridiske prosedyrer, (3) ved svar på forespørsler fra kompetent politimyndighet, (4) for å beskytte våre rettigheter, (5) for å beskytte våre rettigheter, privatliv, sikkerhet eller eiendom, eller offentligheten; eller (6) å håndheve vilkårene i enhver avtale eller vilkårene på nettstedet vårt.
-Juridiske forpliktelser
-Våre legitime interesser
-Samsvar med juridiske forpliktelser
-Beskytte våre verdier og personale
Hvor lenge vi oppbevarer opplysninger om deg
Hvis du legger igjen en kommentar, blir kommentaren og informasjon om kommentaren lagret på ubestemt tid. Dette er for at vi kan gjenkjenne oppfølgingskommentarer og godkjenne dem automatisk i stedet for å legge dem i en kø der de må godkjennes manuelt av en redaktør.
For brukere som registrerer seg på dette nettstedet (dersom denne muligheten eksisterer), lagres det også personopplysninger som de oppgir i brukerprofilen sin.
Rettighetene dine når det gjelder opplysninger vi har om deg
Tilgang til personlige opplysninger. Du har rett til å få tilgang til, gjennomgå og be om en fysisk eller elektronisk kopi av informasjon om deg. Du har også rett til å be om informasjon om kilden til dine personlige opplysninger. Disse rettighetene kan utøves ved å sende oss en e-post post@enter.no og vedlegge en kopi av ditt id eller lignende opplysninger (hvor dette kreves av oss og er tillatt ved lov). Hvis forespørselen sendes av en annen person, uten å kunne dokumentere at forespørselen er juridisk sett gjort på dine vegne, vil forespørselen bli avvist. Vær oppmerksom på at alle opplysninger om identifikasjon som vis oss, bare vil behandles i samsvar med, og i den grad det er tillatt av, gjeldende lov.
Ytterligere rettigheter (f.eks. endring, sletting av personlige opplysninger). Hvor loven gir anledning til det, kan du (1) be om å få sletting, flytting, retting eller endring av dine personlige opplysninger, (2) begrense bruken og offentliggjøringen av dine personlige opplysninger og (3) trekke tilbake enhver aksept av våre databehandlingsaktiviteter.
Med forbehold om gjeldende lov, kan du også ha følgende tilleggsrettigheter angående bruken av dine relevante personlige opplysninger:
Retten til å nekte, av årsaker relatert til din bestemte situasjon, bruk av dine relevante personlige opplysninger av oss eller på vegne av oss, og
Retten til å nekte behandling av dine relevante personlige opplysninger av oss, eller på vegne av oss, til bruk i direkte markedsføring.
Vær oppmerksom på at i bestemte tilfeller, vil vi ikke kunne slette dine personlige opplysninger uten også å slette din brukerkonto. Det kan av juridiske eller kontraktuelle forhold bli nødvendig å beholde noen av dine personlige opplysninger etter at du har forespurt om at de skal slettes.. Gjeldene lov kan også tillate oss å beholde noen av dine personlige opplysninger for å tilfredsstille forretningsmessige behov.
Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Dette omfatter ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.


Hvordan vi beskytter dine personopplysninger
Vi bruker lukket system på lokal server med høyest mulig grad av sikkerhet.
Tjenesten kjøpes av ekstern, velrenommert tjenesteleverandør .
Eurosecure antivirus benyttes på alle arbeidsmaskiner, nettverk, e-post og server.
Endringer
Vi vil oppdatere denne erklæringen, hvis vi endrer den måten vi behandler dine personlige opplysninger. Vi forbeholder oss retten til å foreta endringer i vår praksis og i denne erklæringen til enhver tid i samsvar med GDPR.
Kontaktinformasjon
post@enter.no
Tlf 33 77 81 00
 
 

Copyright © 2024 Enter.no